Σύγχρονη Τουρκική Λογοτεχνία


Διδάσκων/ουσα: Μιχαλακόπουλος Γεώργιος
Κωδικός Μαθήματος: YE-9504
Κωδικός Gram-Web: ΛΟ0700
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Οποιοδήποτε Εαρινό
ECTS: 2
Σύνολο Ωρών: 2
Erasmus: Μη Διαθέσιμο
gr  pdf.png  Σύγχρονη Τουρκική Λογοτεχνία
Mέγεθος: 225.55 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Στο πλαίσιο του μαθήματος παρουσιάζονται και αξιολογούνται κείμενα που ανήκουν στην λεγόμενη «λογοτεχνία του χωριού», στα ευθυμογραφήματα, στα ιστορικά μυθιστορήματα και στις σύγχρονες λογοτεχνικές τάσεις που έχουν επηρεαστεί από τις κοινωνικές-πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις από την δεκαετία 1950 έως σήμερα. Παράλληλα με τις διαλέξεις προβάλλεται και σχετικό οπτικό υλικό.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Βασικοί στόχοι του μαθήματος είναι πρώτον, η περαιτέρω γνωριμία των φοιτητών με λογοτέχνες και λογοτεχνικά έργα των περιόδων 1950 έως σήμερα, δεύτερον, η γνωριμία με έναν άλλο πολιτισμό μέσω της κατανόησης και εφαρμογής των γνώσεων σε πράξεις όπως η μετάφραση λογοτεχνικών κειμένων και η ανάλυση λογοτεχνικών έργων και τρίτον, η εμπέδωση των γνώσεων ώστε να μπορέσουν οι φοιτητές να αξιολογούν και να κρίνουν λογοτεχνικά έργα μέσω του συνδυασμού των αποκτηθεισών γνώσεων στο μάθημα αυτό όσο και από το μάθημα «Ιστορία της Τουρκικής Λογοτεχνίας».

Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα:

Ιστορική εξέλιξη της Σύγχρονης τουρκικής λογοτεχνίας: σημεία αναφοράς και ανάπτυξης»

2η εβδομάδα:

Γενική επισκόπηση των δεκαετιών 1940-1990  (πεζογραφία και ποίηση)

3η εβδομάδα:

Μεταμοντερνισμός στη σύγχρονη Τουρκική Λογοτεχνία

4η εβδομάδα:

Η Τουρκική Λογοτεχνία στη Νέα Χιλιετία (παρουσίαση λογοτεχνών όπως Tuna Kiremitçi, Hakan Günday, Murat Uyurkulak, Perihan Mağden, Oya Baydar, Sema Kaygusuz, Hamdi Koç)

5η εβδομάδα:

Η Τουρκική Λογοτεχνία στη Νέα Χιλιετία (παρουσίαση λογοτεχνών όπως Tuna Kiremitçi, Hakan Günday, Murat Uyurkulak, Perihan Mağden, Oya Baydar, Sema Kaygusuz, Hamdi Koç)

6η εβδομάδα:

Ahmet Tanpınar («Το Ινστιτούτο Ρύθμισης Ρολογιών» (Saatleri Ayarlama Enstitüsü)

7η εβδομάδα:

Oğuz Atay («Tutunamayanlar», «Korkuyu Beklerken»)

8η εβδομάδα:

Yusuf Atılgan (“Anayurt Oteli”)

9η εβδομάδα:

Latife Tekin («Τα παραμύθια σκουπιδιών της Μπερτζί Κριστίν» [“Berci Kristin çöp masalları”] και παρουσίαση των έργων της , θεματολογία και επιρροές)

10η εβδομάδα:

α) Şafak και β) Karasu [α) «Μπονμπον Παλάς» και γενικά για τη θεματολογία των έργων της β) «Νύχτα» και γενικά για τη θεματολογία των έργων του]

11η εβδομάδα:

Haydar Karataş (“Gece Kelebeği”, “On iki dağın sırrı”)

12η εβδομάδα:

Σχετικά videos με συνεντεύξεις συγγραφέων ή σχετική θεματολογία, συζήτηση 

13η εβδομάδα

Σχετικά videos με συνεντεύξεις συγγραφέων ή σχετική θεματολογία, συζήτηση 

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Ιορδάνογλου, Αν. (2008). Περίοδοι της Τουρκικής γλώσσας και Λογοτεχνίας, Θεσ/νίκη: Σταμούλης.

Μιχαλακόπουλος, Γ. (2012) Το πνεύμα εναντίον του σκότους. Η νύχτα του Bilge Karasu. Αθήνα: Oσελότος.

Σαλακίδης, Γ. Sagaster, B. (2019) Ιστορία της Σύγχρονης Τουρκικής Λογοτεχνίας. Λευκωσία: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κύπρου.

Τεκίν, Λ. (2001) Τα παραμύθια των σκουπιδιών της Μπερτζή Κριστίν. Αθήνα: Εξάντας.

Σαφάκ, Ελ. (2007). Μπονμπον Παλάς. Αθήνα: Εξάντας.

Καρασού, Μπ. (2001) Νύχτα. Αθήνα: Εξάντας.

Bingöl, U. (2016) “Poet Murathan Mungan as a postmodern sunhect”. Turkish Studies (11/15), Summer 2016, pp. 63-84 (https://turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=9762)

Gün, G. (1992). The Turks Are Coming: Deciphering Orhan Pamuk's Black Book. World Literature Today, 66(1), 59-63. doi:10.2307/40147858.

Irzık, Sibel. “Allegorical Lives: The Public and the Private in the Modern Turkish Novel”  The South-Atlantic Quarterly 102(2/3): 551-566.

 

https://www.tovima.gr/2008/11/24/books-ideas/me-patrida-ti-glwssa/

https://www.tovima.gr/2016/08/26/books-ideas/xakan-gkioyntai-i-anthrwpia-einai-enas-mys-poy-thelei-eksaskisi/

https://www.raintaxi.com/writing-to-unite-people-an-interview-with-adalet-agaoglu/

https://juliaharte.com/2012/04/03/interview-a-conversation-with-hakan-gunday/

https://www.literature.gr/mathiteyontas-stin-agapi-grafei-i-tesy-mpaila-o-mathiteyomenos-architektonas-elif-safak/

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Πρόσωπο με πρόσωπο/ Το μάθημα διεξάγεται με τη μορφή διαλέξεων που έχουν διαδραστική μορφή (ερωτήσεις από τους φοιτητές και διαλογική συζήτηση επί λογοτεχνικών έργων) η οποία αποτελεί τη γνωσιακή βάση του μαθήματος. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται οπτικό υλικό που  «ανεβαίνει» στην πλατφόρμα open-eclass μαζί με σχετικές σημειώσεις.

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Η χρήση των τεχνολογικών δυνατοτήτων συνίσταται στην παρουσίαση powerpoints, videos, συνεντεύξεων και όταν κρίνεται αναγκαίο αποσπασμάτων ταινιών που προέρχονται από έργα που εξετάσθηκαν στο μάθημα.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτές εξετάσεις στις οποίες οι φοιτητές εξετάζονται στις θεωρητικές γνώσεις που απέκτησαν αλλά και στην αναγνώριση και ανάλυση γνωστού λογοτεχνικού κειμένου. Σε ειδικές περιπτώσεις δίδεται η δυνατότητα συγγραφής απαλλακτικής εργασίας.


Επιστροφή
35-years
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας