Ανάλυση δημοσιογραφικού λόγου μέσα από τουρκικά ΜΜΕ


Διδάσκων/ουσα: Μιχαλακόπουλος Γεώργιος
Κωδικός Μαθήματος: SM-9601
Τύπος Μαθήματος: Σεμινάριο
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Οποιοδήποτε Εαρινό
Σύνολο Ωρών: 2
Erasmus: Διαθέσιμο (στα Αγγλικά)
Σύντομη Περιγραφή:

Στο πλαίσιο του σεμιναρίου εντοπίζονται και αναλύονται οι πολιτικές, κοινωνικές, πολιτισμικές παράμετροι που "κρύβονται" πίσω από τις ειδήσεις και όπως αυτές εμφανίζονται στα πρωτοσέλιδα των τουρκικών εφημερίδων, ιστοσελίδων και άλλων πηγών. Το σεμινάριο αφορά τους φοιτητές που έχουν καλή γνώση της τουρκικής γλώσσας και οι οποίοι έχουν παρακολουθήσει έστω ένα από τα εξής μαθήματα: "Τουρκία: Πολιτισμός και Κοινωνία",  "Τουρκία: Γλώσσα, Πολιτισμός και Κοινωνία".

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Το σεμινάριο λειτουργώντας συμπληρωματικά στα μαθήματα «Τουρκία: Πολιτισμός και Κοινωνία» και «Τουρκία: Γλώσσα, Πολιτισμός και Κοινωνία» στοχεύει στην περαιτέρω εμβάθυνση των γνώσεων που αποκτούν οι φοιτητές, στην καλύτερη κριτική κατανόηση όσων προσλαμβάνουν στα δύο προαναφερθέντα μαθήματα έτσι ώστε να μπορούν να τα «εργαλειοποιούν» κατά τη διενέργεια μεταφράσεων και, τέλος, στη χρήση όλων αυτών των γνώσεων σε περαιτέρω σπουδές.

Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα: Σύσταση και πορεία της Τουρκικής Δημοκρατίας Ι

2η εβδομάδα:  Σύσταση και πορεία της Τουρκικής Δημοκρατίας ΙΙ

3η εβδομάδα: ΜΜΕ και παραγωγή ειδήσεων στην Τουρκία

4η εβδομάδα: Η σχέση ΜΜΕ και πολιτικής (-ών) στην Τουρκία

5η εβδομάδα: Η δημιουργία του «Άλλου» και πόλωσης στην πολιτική και στα ΜΜΕ

6η-8η εβδομάδα: Ανάθεση εργασιών, συλλογή και μετάφραση υλικού

9η εβδομάδα: Παρουσίαση ενδιάμεσης προόδου

10η -12η εβδομάδα: Συγγραφή κριτικής ανάλυσης και σχολιασμού του μεταφρασμένου  υλικού

13η εβδομάδα: Τελική παρουσίαση εργασιών.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

(ενδεικτική)

Byrne, C. et. al. (2013). “Online Ideology: A Comparison of Website Communication and Media Use”, Journal of Computer-Mediated Communication, 18: 137–153.

Chia, Stella and Cenite M. (2012). Biased News or Biased Public: An Examination of
Audiences’ Perceived News Bias in An Authoritarian Press System, Journalism
Studies, 13/1, 124-140.

Çarkoğlu A. ve Toprak, B. (2006). Değişen Türkiye’de Din, Toplum, Siyaset,
İstanbul: TESEV, http://research.sabanciuniv.edu/5851/1/DegisenTRdeDinToplum-Siyaset.pdf

Geçer, E. (2015), Türk Dizileri Üzerine Kültürel ve İdeolojik Bir Değerlendirme: “Made in Turkey” , Mütefekkir Aksaray Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi, C.2, S.3, pp.13-23, Aksaray.

Kiriş, H. M. (2011). Parti Sisteminde Kutuplaşma ve Türk Parti Sistemi Örneği,
Amme İdaresi Dergisi, 44/4, 33-67.

Stewart, A. (2001). Theories of power and domination. The politics of empowerment in late modernity. London Thousand Oaks, Calif.: SAGE.

Van Dijk, T. A. (2013) “Discourse-Cognition-Society” in Christopher Hart & Piotr Cap (Eds). (2014) Contemporary Studies in Critical Discourse Analysis, pp. 121-146. London; Bloomsbury

Wodak, Ruth, (2012).“Language, Power and Identity”, Language Teaching, 45(2), p. 215-233.

 

Τσόμσκι, Ν. (1997) Κατασκευάζοντας συναίνεση. Αθήνα: Παρατηρητής.

Φουκώ, Μ. (2008) Το μάτι της εξουσίας. Θες/νίκη: Βάνιας.

 

https://amitos.library.uop.gr/xmlui/handle/123456789/5324

https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/ekke/article/viewFile/7092/6811

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Οι φοιτητές καλούνται να συλλέγουν και να αναλύουν σύνθετα δεδομένα και καλούνται να εκφράσουν την κριτική τους προσέγγιση σε όσα αναφέρονται στο μάθημα. Κύριος στόχος του σεμιναρίου είναι η προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Η χρήση των τεχνολογικών δυνατοτήτων συνίσταται στην παρουσίαση powerpoints, videos και συνεντεύξεων σχετικών με όσα διδάχθηκαν στο μάθημα.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Δεν προβλέπεται εξέταση για το μάθημα καθ’ όσον δεν έχει διδακτικές μονάδες.


Επιστροφή
35-years
<< <
Απρίλιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας