Δείγματα προφορικού λόγου ‒ Γαλλικά


Διδάσκων/ουσα: Βυζάς Θεόδωρος
Κωδικός Μαθήματος: FR-3000
Κωδικός Gram-Web: ΕΡ0303-1
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Γαλλικά / Ελληνικά
Εξάμηνο: Γ΄
ECTS: 2
Σύνολο Ωρών: 1
Erasmus: Μη Διαθέσιμο
gr  pdf.png  Δείγματα προφορικού λόγου ‒ Γαλλικά
Mέγεθος: 211.24 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Γίνεται ανάλυση της δομής και των επιλογών του λόγου, της στρατηγικής που ακολουθείται από τον ομιλητή και της ίδιας της γλώσσας με βάση οπτικοακουστικά κείμενα και ηχητικά αρχεία προερχόμενα από τη γαλλική τηλεόραση, το γαλλικό ραδιόφωνο και το διαδίκτυο. Στόχος του μαθήματος είναι να δοκιμαστούν όλοι οι φοιτητές με γλώσσα εργασίας τα γαλλικά στην παραγωγή και κατανόηση προφορικού λόγου, προκειμένου να αναδειχθούν όσοι έχουν τα προσόντα για να συνεχίσουν στην ειδίκευση διερμηνείας.

 

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • γνωρίζουν βασικές αρχές της Ανάλυσης Λόγου
  • αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες του προφορικού λόγου της γαλλικής
  • κατανοούν μέτριου βαθμού δυσκολίας αποσπάσματα προφορικού λόγου στη γαλλική
  • παράγουν προφορικό λόγο με φυσικότητα στα γαλλικά
  • κρίνουν εάν η άνεσή τους στον γαλλικό προφορικό λόγο είναι τέτοια που να τους εξασφαλίζει την είσοδό τους στην ειδίκευση διερμηνείας
Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα:

Εργαστήριο: παρουσίαση των βασικών αρχών Ανάλυσης Λόγου και προβολή οπτικοακουστικού αρχείου με συνοπτική ανάλυσή του.


2η εβδομάδα:

Εργαστήριο: συνέχεια της παρουσίασης των βασικών αρχών Ανάλυσης Λόγου και προβολή οπτικοακουστικού αρχείου με ανάλυσή του. Πρώτο θέμα προς επεξεργασία στους φοιτητές: η απόκτηση της γαλλικής ιθαγένειας (Ι).


3η εβδομάδα:

Εργαστήριο: συζήτηση επί του πρώτου θέματος, ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας κάθε ομάδας και προβολή οπτικοακουστικού αρχείου με ανάλυσή του. Δεύτερο θέμα προς επεξεργασία στους φοιτητές: η απόκτηση της γαλλικής ιθαγένειας (ΙΙ).


4η εβδομάδα:

Εργαστήριο: συζήτηση επί του δεύτερου θέματος και επισήμανση των στρατηγικών λόγου κάθε ομάδας. Προβολή οπτικοακουστικού αρχείου και ανάλυσή του. Τρίτο θέμα προς επεξεργασία στους φοιτητές: η απόκτηση της γαλλικής ιθαγένειας (ΙΙΙ).


5η εβδομάδα:

Εργαστήριο: συζήτηση επί του τρίτου θέματος, επισήμανση των στρατηγικών λόγου κάθε ομάδας και προβολή οπτικοακουστικού αρχείου με ανάλυσή του. Τέταρτο θέμα προς επεξεργασία στους φοιτητές: η θέση της γυναίκας στη γαλλική κοινωνία, απασχόληση και αμοιβές (Ι).


6η εβδομάδα:

Εργαστήριο: συζήτηση επί του τέταρτου θέματος και ανάλυση συγκεκριμένων δομών του διαλογικού ύφους κάθε ομάδας. Προβολή οπτικοακουστικού αρχείου και ανάλυσή του. Πέμπτο θέμα προς επεξεργασία στους φοιτητές: η θέση της γυναίκας στη γαλλική κοινωνία, απασχόληση και αμοιβές (ΙΙ).


7η εβδομάδα:

Εργαστήριο: συζήτηση επί του πέμπτου θέματος και καταγραφή των επιχειρημάτων και του τρόπου ανάπτυξής τους από κάθε ομάδα. Ακρόαση ηχητικού αρχείου και ανάλυση των στρατηγικών του ομιλητή. Έκτο θέμα προς επεξεργασία στους φοιτητές: η θέση της γυναίκας στη γαλλική κοινωνία, απασχόληση και αμοιβές (ΙΙΙ).


8η εβδομάδα:

Εργαστήριο: συζήτηση επί του έκτου θέματος, ακρόαση ηχητικού αρχείου και ανάλυση υπερτεμαχιακών στοιχείων της γλώσσας που χρησιμοποιούνται από τον ομιλητή. Έβδομο θέμα προς επεξεργασία στους φοιτητές: η θέση των αλλοδαπών στη γαλλική κοινωνία, απασχόληση και αμοιβές (Ι).


9η εβδομάδα:

Εργαστήριο: συζήτηση επί του έβδομου θέματος και προβολή οπτικοακουστικού αρχείου. Ανάλυση μορφο-συντακτικών δομών της γλώσσας του ομιλητή που εξυπηρετούν τους στόχους του. Όγδοο θέμα προς επεξεργασία στους φοιτητές: η θέση των αλλοδαπών στη γαλλική κοινωνία, απασχόληση και αμοιβές (ΙΙ)


10η εβδομάδα:

Εργαστήριο: συζήτηση επί του όγδοου θέματος και ανάλυση συγκεκριμένων δομών του διαλογικού ύφους κάθε ομάδας. Προβολή οπτικοακουστικού αρχείου και επισήμανση των εμφαντικών δομών του ομιλητή. Ένατο θέμα προς επεξεργασία στους φοιτητές: η θέση των αλλοδαπών στη γαλλική κοινωνία, απασχόληση και αμοιβές (ΙΙΙ)


11η εβδομάδα:

Εργαστήριο: συζήτηση επί του ένατου θέματος. Ακρόαση ηχητικού αρχείου που περιέχει διάλογο και ανάλυση των στρατηγικές λήψης λόγου από τους συνομιλητές. Δέκατο θέμα προς επεξεργασία στους φοιτητές: το γαλλικό κρασί – παραγωγή και κατανάλωση (Ι)


12η εβδομάδα:

Εργαστήριο: συζήτηση επί του δέκατου θέματος. Ακρόαση ηχητικού αρχείου που περιέχει διάλογο και ανάλυση των υπερτεμαχιακών στοιχείων που χρησιμοποιούν οι συνομιλητές για να επιτύχουν τους στόχους τους. Ενδέκατο θέμα προς επεξεργασία στους φοιτητές: το γαλλικό κρασί – παραγωγή και κατανάλωση (ΙΙ)


13η εβδομάδα

Εργαστήριο: συζήτηση επί του ενδέκατου θέματος, ανακεφαλαίωση και εφαρμογή των διδαχθέντων σε ένα οπτικοακουστικό και ένα ηχητικό αρχείο.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Amossy R. (2008). Argumentation et Analyse du discours : perspectives théoriques et découpages disciplinaires. Argumentation et Analyse du Discours 1 [online : http://journals.openedition.org/aad/200]

Kerbrat-Orecchioni, C. (2002). L’énonciation. De la subjectivité dans le langage. Paris: Armand Colin.

Maingueneau D. (éd.) (2005). Analyse du discours. Etats de l’art et perspectives. In Marges Linguistiques. No 9. M.L.M.S. : Saint-Chamas.

Sarfati, G.É. (2005). Éléments d’analyse du discours. Paris: Armand Colin.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: Πρόσωπο με πρόσωπο: To μάθημα είναι μονόωρο για κάθε ομάδα φοιτητών και διεξάγεται αποκλειστικώς στα γαλλικά για καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα. Στο πρώτο μέρος του μαθήματος γίνεται συζήτηση σε μορφή débat επί διαφορετικού θέματος κάθε εβδομάδα από τη γαλλική επικαιρότητα ή από τον γαλλικό πολιτισμό γενικότερα. Η συζήτηση γίνεται μεταξύ δύο ομάδων φοιτητών με κριτήριο αν συμφωνούν ή διαφωνούν με το ζήτημα που θίγεται. Στο δεύτερο μέρος ακολουθεί προβολή οπτικοακουστικού ή ηχητικού αρχείου διάρκειας έως 10 λεπτών επί του ιδίου θέματος και ανάλυσή του. Για κάθε θέμα οι φοιτητές έχουν μια εβδομάδα να το επεξεργαστούν και την υποχρέωση να αναζητήσουν στοιχεία από έγκυρες πηγές και να τα παρουσιάσουν.

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία.

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Open eClass.

Ανάρτηση υλικού του μαθήματος (οπτικοακουστικό υλικό, σημειώσεις, διαφάνειες διαλέξεων, ασκήσεις, κ.λπ.) στην  πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης (Open eClass). 

 

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

1) Κάθε εβδομάδα οι φοιτητές αξιολογούνται ανάλογα με την απόδοσή τους στο μάθημα.

2) Υποχρεωτική εργασία εξαμήνου: απομαγνητοφώνηση / καταγραφή ηχητικού υλικού και μελέτη των στρατηγικών των ομιλητών (30%).

3) Προφορική εξέταση πάνω σε οπτικοακουστικό υλικό κατά την εξεταστική περίοδο (70%), στην οποία οι φοιτητές καλούνται να εφαρμόσουν όσα διδάχθηκαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.

 


Επιστροφή
35-years
<< <
Νοέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας