Εισαγωγή στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό


Διδάσκων/ουσα: Μωραΐτη Ελένη
Κωδικός Μαθήματος: SM-0505
Τύπος Μαθήματος: Σεμινάριο
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Οποιοδήποτε Χειμερινό
Σύνολο Ωρών: 2
Erasmus: Μη Διαθέσιμο
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DFLTI320/
Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα στόχο έχει να αποτελέσει μια εισαγωγή στην εξέλιξη του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού με έμφαση στον 20ο και τον 21ο αιώνα σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο. Είναι βασικό οι φοιτητές να μπορούν να κατανοήσουν γεγονότα που συνέβαλαν στη διαμόρφωση της σύγχρονης κοινωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο και να κατανοήσουν βασικές έννοιες όπως είναι ο ολοκληρωτισμός και ο νεοφιλελευθερισμός. Η φιλοσοφική προσέγγιση του εν λόγω θέματος γίνεται προκειμένου να ενεργοποιήσει τη σκέψη των φοιτητών ώστε να εξασκούν την κριτική και τον συλλογισμό τους.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να: • Γνωρίζουν την εξέλιξη του ευρωπαϊκού πολιτισμού σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο • Αναγνωρίζουν τα βασικά ιστορικά γεγονότα του 18ου και 19ου αιώνα που σηματοδότησαν την εξέλιξη του σύγχρονου πολιτισμού σε παγκόσμιο επίπεδο • Κατανοούν έννοιες όπως είναι η ελευθερία, ο πολιτικός και οικονομικός ολοκληρωτισμός, η νεωτερικότητα, η μετανεωτερικότητα, ο φιλελευθερισμός, ο νεοφιλελευθερισμός, η οικονομική κρίση, τα ανθρώπινα δικαιώματα • Να γνωρίσουν τις βασικές οικονομικό-πολιτικές εξελίξεις και ιστορικά γεγονότα του 20ου αιώνα που επηρέασαν τον σύγχρονο κόσμο

Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα: Μία ιστορική αναδρομή στην πολιτική και οικονομική εξέλιξη του ευρωπαϊκού πολιτισμού έως τον 19ο αιώνα (Φεουδαρχία, βιομηχανική επανάσταση)

2η εβδομάδα: Βιομηχανική Επανάσταση - νεωτερικότητα

3η εβδομάδα: Συνέπειες της νεωτερικότητας σε διεθνές επίπεδο

4η εβδομάδα: Ο 20ος αιώνας- πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις

5η εβδομάδα: Ο πολιτικός ολοκληρωτισμός του 20ου αιώνα

6η εβδομάδα: Η λειτουργία του ολοκληρωτισμού Προπαγάνδα και Τρομοκρατία

7η εβδομάδα: Αναφορά στην Hannah Arendt και προβολή ταινίας

8η εβδομάδα: Φιλελευθερισμός, οι εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο

9η εβδομάδα: Ανάλυση οικονομικών και πολιτικών γεγονότων

10η εβδομάδα: Η γέννηση του νεοφιλελευθερισμού και η λειτουργία του

11η εβδομάδα: Η σύγχρονη παγκόσμια κοινωνία υπό το καθεστώς του νεοφιλελευθερισμού

12η εβδομάδα: Η σύγχρονη κοινωνία και ο οικονομικός ολοκληρωτισμός, στέρηση ανθρώπινων δικαιωμάτων, σύγχρονη δουλεία.

13η εβδομάδα: Παρουσίαση εργασιών από τους φοιτητές.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Altman Edward I. and Herbert A. Rijken (2004), “How Rating Agencies Achieve Rating Stability”, Journal of Banking & Finance, Vol 28, No 11, pp 2679–2714.

Arendt, Hannah. The Origins of Totalitarianism. 1951. Reprint, New York: Harcourt Brace, 1968.

Baehr, Peter, and Melvin Richter, eds. Dictatorship in History andTheory: Bonapartism, Caesarism, and Totalitarianism. Cambridge, U.K.: Cambridge University Press, 2004.

Berman, Paul. Terror and Liberalism. New York: Norton, 2003.

Campbell, John L. and Ove K. Pedersen, eds. (2001): The Rise of Neoliberalism and Institutional Analysis. Princeton, New Jersey: Princeton University Press

Canovan, Margaret. Hannah Arendt: A Reinterpretation of Her Political Thought. Cambridge, U.K.: Cambridge University Press, 1992.

Chandler, David. Voices from S-21: Terror and History in Pol Pot’s Secret Prison. Berkeley: University of California Press, 1999.

Eecke, Wilfried ver (1982): “Ethics in Economics: From Classical Economics to Neo-Liberalism”; Philosophy and Social Criticism 9:145-168.

Entman, Robert. Projections of Power: Framing Navs, Public Opinion, and US. Foreign Policy. Chicago: University of Chicago, 2004

Milgram, S. (1974). Obedience to authority: An experimental view. New York: Harper & Row.

Roberts, Gene., ed. Leaving Readers Behind: The Age of Corporate Newspapering. Fayetteville, Ak.: University of Arkansas, 2001.

Talmon, Jacob L. The Origins of Totalitarian Democracy. 1952. Reprint, Boulder, Colo.: Westview, 1985.

Campbell, John L. and Ove K. Pedersen, eds. (2001): The Rise of Neoliberalism and Institutional Analysis. Princeton, New Jersey: Princeton University Press

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

 

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Συγγραφή εργασίας, Εργαστηριακή Άσκηση

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, Επικοινωνία με τους φοιτητές

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Το μάθημα εξετάζεται με ατομική απαλλακτική εργασία


Επιστροφή
35-years
<< <
Δεκέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Τετάρτη 25-12-2024
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για αιτήσεις στο πλαίσιο της πράξης Απόκτηση Ακαδηµαϊκής Διδακτικής Εµπειρίας κατά το εαρινό εξάμηνο 2024-25 στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο [ΕΚΠ30]
Έναρξη: 23-12-2024 |Λήξη: 14-01-2025
[Σε Εξέλιξη]
Συνημμένα αρχεία
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας