Μετάφραση Ελληνικά ‒ Γαλλικά III


Διδάσκων/ουσα: Παπάς Κριστιάν-Ρενέ
Κωδικός Μαθήματος: FR-3227
Κωδικός Gram-Web: ΜΕ3503Ε
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Γαλλικά / Ελληνικά
Εξάμηνο: Γ΄
ECTS: 3
Σύνολο Ωρών: 2
Erasmus: Μη Διαθέσιμο
gr  pdf.png  Μετάφραση Ελληνικά ‒ Γαλλικά III
Mέγεθος: 215.67 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF


Σύντομη Περιγραφή:

Οι φοιτητές αξιοποιούν τις βάσεις στη γαλλική γλωσσά που απέκτησαν στα προηγούμενα εξάμηνα και αποκτούν μεγαλύτερη δεξιότητα ώστε να αντιμετωπίσουν μεταφραστικές δυσκολίες στο πλαίσιο του μαθήματος της μετάφρασης από τα ελληνικά προς τα γαλλικά.

 

Να αποκτήσουν οι φοιτητές γερές βάσεις στη γαλλική γλωσσά ώστε να μπορούν με μεγαλύτερη δεξιότητα να αντιμετωπίσουν μεταφραστικές δυσκολίες στο πλαίσιο του μαθήματος της μετάφρασης από τα ελληνικά προς τα γαλλικά.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να:

  • κατανοούν γαλλικά κείμενα και να τα αναλύουν με σκοπό την σωστή μετάφραση

  • διακρίνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διαφορετικών ειδών κειμένων

153

  • παρουσιάσουν εξαιρετικά μεταφρασμένα κείμενα.

  • επεκτείνουν τις γνώσεις που απέκτησαν από τα μαθήματα «Μετάφραση Ελληνικά- Γαλλικά

    Ι» και «Μετάφραση Ελληνικά- Γαλλικά ΙΙ» των προηγούμενων εξαμήνων,

  • προσεγγίζουν και να κατανοούν αντιπαραβολικά την ελληνική και τη γαλλική γλώσσα.


Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Να αποκτήσουν οι φοιτητές γερές βάσεις στη γαλλική γλωσσά ώστε να μπορούν με μεγαλύτερη δεξιότητα να αντιμετωπίσουν μεταφραστικές δυσκολίες στο πλαίσιο του μαθήματος της μετάφρασης από τα ελληνικά προς τα γαλλικά.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να:

  • κατανοούν γαλλικά κείμενα και να τα αναλύουν με σκοπό την σωστή μετάφραση

  • διακρίνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διαφορετικών ειδών κειμένων

    • παρουσιάσουν εξαιρετικά μεταφρασμένα κείμενα.

    • επεκτείνουν τις γνώσεις που απέκτησαν από τα μαθήματα «Μετάφραση Ελληνικά- Γαλλικά

      Ι» και «Μετάφραση Ελληνικά- Γαλλικά ΙΙ» των προηγούμενων εξαμήνων,

    • προσεγγίζουν και να κατανοούν αντιπαραβολικά την ελληνική και τη γαλλική γλώσσα.


Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα: Εισαγωγή στη μετάφραση από τα ελληνικά προς τα γαλλικά
Στο πλαίσιο του πρώτου μαθήματος γίνεται μια προσέγγιση των δυσκολιών της μεταφραστικής πράξης από τη γλώσσα πηγή, δηλαδή την ελληνική προς τη γλώσσα στόχο δηλαδή την γαλλική. Στο τέλος του μαθήματος δίδεται στους φοιτητές το κείμενο που θα έχουν για να μεταφράσουν.

2η εβδομάδα:
Ανάλυση των εργασιών των φοιτητών, διόρθωση των λαθών, εξηγήσεις και κατάληξη σε μια τελική αξιόπιστη μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου.
Δίδεται το επόμενο κείμενο για το επόμενο μάθημα. Ακριβώς η ίδια μέθοδος ακολουθείται και τις επόμενες διδακτικές εβδομάδες

3η εβδομάδα: Ανάλυση των εργασιών των φοιτητών, διόρθωση των λαθών, εξηγήσεις και κατάληξη σε μια τελική αξιόπιστη μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου.
Δίδεται το επόμενο κείμενο για το επόμενο μάθημα.

4η εβδομάδα: Ανάλυση των εργασιών των φοιτητών, διόρθωση των λαθών, εξηγήσεις και κατάληξη σε μια τελική αξιόπιστη μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου.
Δίδεται το επόμενο κείμενο για το επόμενο μάθημα.

5η εβδομάδα: Ανάλυση των εργασιών των φοιτητών, διόρθωση των λαθών, εξηγήσεις και κατάληξη σε μια τελική αξιόπιστη μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου.
Δίδεται το επόμενο κείμενο για το επόμενο μάθημα.

6η εβδομάδα: Ανάλυση των εργασιών των φοιτητών, διόρθωση των λαθών, εξηγήσεις και κατάληξη σε μια τελική αξιόπιστη μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου.
Δίδεται το επόμενο κείμενο για το επόμενο μάθημα.

7η εβδομάδα: Ανάλυση των εργασιών των φοιτητών, διόρθωση των λαθών, εξηγήσεις και κατάληξη σε μια τελική αξιόπιστη μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου.
Δίδεται το επόμενο κείμενο για το επόμενο μάθημα.

8η εβδομάδα: Ανάλυση των εργασιών των φοιτητών, διόρθωση των λαθών, εξηγήσεις και κατάληξη σε μια τελική αξιόπιστη μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου.
Δίδεται το επόμενο κείμενο για το επόμενο μάθημα.

9η εβδομάδα: Ανάλυση των εργασιών των φοιτητών, διόρθωση των λαθών, εξηγήσεις και κατάληξη σε μια τελική αξιόπιστη μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου.
Δίδεται το επόμενο κείμενο για το επόμενο μάθημα.

10η εβδομάδα: Ανάλυση των εργασιών των φοιτητών, διόρθωση των λαθών, εξηγήσεις και κατάληξη σε μια τελική αξιόπιστη μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου.
Δίδεται το επόμενο κείμενο για το επόμενο μάθημα.

11η εβδομάδα Ανάλυση των εργασιών των φοιτητών, διόρθωση των λαθών, εξηγήσεις και κατάληξη σε μια τελική αξιόπιστη μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου.
Δίδεται το επόμενο κείμενο για το επόμενο μάθημα.

154

12η εβδομάδα: Ανάλυση των εργασιών των φοιτητών, διόρθωση των λαθών, εξηγήσεις και κατάληξη σε μια τελική αξιόπιστη μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου.
Δίδεται το επόμενο κείμενο για το επόμενο μάθημα.

13η εβδομάδα:Révisions
Ασκήσεις για επανάληψη επάνω σε θέματα που ήδη έχουν ανατηχθεί κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Απαντήσειςσεερωτήματα τωνφοιτητών.


Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Guidère, M. (2008), Introduction à latraductologie, Bruxelles: DeBoeck.
Ballard, M. (2006), Qu’est-ce que la traductologie?, Arras: Artois Presses Université.


Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Πρόσωπο με πρόσωπο /To μάθημα έχει τη μορφή διάλεξης, η δομή της οποίας βασίζεται εξ ολοκλήρου στις ασκήσεις που κάνουμε με τους φοιτητές, στις απορίες και τα σχόλιά τους

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία


Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτές εξετάσεις

Ενημέρωση: 20-07-2022

Επιστροφή
35-years
<< <
Αύγουστος 2022
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας