Ακολουθεί η δομή και οι περιγραφές των μαθημάτων:
Ακολουθεί η δομή και οι περιγραφές των μαθημάτων:
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
1. Κατανοούν και ερμηνεύουν τις έννοιες της πολιτιστικής κληρονομιάς και του τουρισμού με βάση τα τρέχοντα μοντέλα και θεωρίες και να διακρίνουν μεταξύ πολιτιστικών, θεσμικών, οργανωτικών και επικοινωνιακών πτυχών που μπορεί να εμποδίσουν την αλληλεπίδραση πολιτιστικής κληρονομιάς και τουρισμού (πολιτιστικός τουρισμός).
2. Εντοπίζουν και εκτιμούν τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και τη διαχείριση του τουρισμού.
3. Αναγνωρίζουν την πολυπλοκότητα της αλληλεπίδρασης μεταξύ τουρισμού και πολιτιστικής κληρονομιάς.
4. Διατυπώνουν ένα ερευνητικό ερώτημα στον τομέα του πολιτιστικού τουρισμού και να το συνδέουν με έρευνες και μελέτες.
5. Επιδεικνύουν ικανότητα σύνθεσης μεταβλητών και στοιχείων από διαφορετικά ερευνητικά πεδία και πιο συγκεκριμένα την πολιτιστική κληρονομιά και τον τουρισμό.
6. Αναλογιστούν την προσωπική τους μαθησιακή διαδικασία και να αναπτύξουν ήπιες δεξιότητες (διαχείριση, διαπροσωπικές, κ.λπ.) που έχουν μεγάλη σημασία όταν ασχολούνται με τις έννοιες της πολιτιστικής κληρονομιάς και του τουρισμού.
7. Να κατανοούν από κριτική σκοπία τη σημασία και την επίδραση του πολιτιστικού τουρισμού στην τοπική περιφερειακή ανάπτυξη.
1. Εισαγωγή στην Πολιτιστική Κληρονομιά
2. Εισαγωγή στις Οικονομικές Πτυχές του Τουρισμού
3. Πολιτιστική Κληρονομιά και Ατζέντα Οικονομικής Ανάπτυξης: Εννοιολογικές και Μεθοδολογικές Εκτιμήσεις
4. Πολιτιστικός Τουρισμός & Περιφερειακή Οικονομική Ανάπτυξη
5. Υπολογισμός της Οικονομικής Αξίας των Επενδύσεων στην Πολιτιστική Κληρονομιά: Μέθοδοι και Προσεγγίσεις
6. Παροχή Πολιτιστικών Υπηρεσιών και Διαδικασία Εμπορευματοποίησης
7. Κληρονομιά και Επικράτεια
8. Μάρκετινγκ, Τουρισμός και Πολιτιστική Κληρονομιά
9. Τουρισμός και Πολιτιστική Κληρονομιά Ι
10. Τουρισμός και Πολιτιστική Κληρονομιά II
11. Περίληψη και Παρουσίαση
12. Ομαδική Παρουσίαση
Απαιτούμενη βιβλιογραφία:
Dallen T., (2011). Cultural Heritage and Tourism: An Introduction. Bristol: Channel View.
Keller, P. and Bieger, T. (eds.) (2011). Tourism Development after the Crises: Global Imbalances – Poverty Alleviation, Berlin: Erich Schmidt Verlag
Telfer, D. J. and Sharpley, R. (2016). Tourism and Development in the Developing World, Abingdon: Routledge.
Edgell, D. L. Sr. and Swanson, J. R. (2013). Tourism Policy and Planning: Yesterday, Today, and Tomorrow, 2nd Edition, Abingdon: Routledge.
Throsby, D. (2001) Economics and Culture. Cambridge University Press, Cambridge
Mergos, G. & Patsavos, N. (2017) Cultural Heritage as Economic Value: Economic Benefits, Social Opportunities and Challenges of Cultural Heritage for Sustainable Development, Athens:Inherit.
Επιπλέον βιβλιογραφία:
Allen Consulting Group. 2005. Valuing the Priceless: The Value of Historic Heritage in Australia. Research Report 2. Sydney: Heritage Chairs and Officials of Australia and New Zealand.
Armbrecht, John. 2014. “Use Value of Cultural Experiences: A Comparison of Contingent Valuation and Travel Cost.” Tourism Management 42 (6): 141–48.
Bandarin, Francesco, and Ron van Oers. 2012. The Historic Urban Landscape: Managing Heritage in an Urban Century. Chichester, UK: Wiley-Blackwell.
Becker, Gary S. 1964. Human Capital: A Theoretical and Empirical Analysis, with Special Reference to Education. New York: National Bureau of Economic Research.
Bedate, Ana, Luis César Herrero, and José Ángel Sanz. 2004. “Economic Valuation of the Cultural Heritage: Application to Four Case Studies in Spain.” Journal of Cultural Heritage 5(1): 101–11.
Benhamou, Françoise. 2011. “Heritage.” In A Handbook of Cultural Economics, edited by Ruth Towse, 255–62. Cheltenham, UK: Edward Elgar.
Bigio, Anthony G., and Guido Licciardi. 2010. The Urban Rehabilitation of Medinas: The World Bank Experience in the Middle East and North Africa. Urban Development Series Knowledge Papers 9. Washington, DC: World Bank.
Bourdieu, Pierre. 1986. “Forms of Capital.” In Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education, edited by John G. Richardson, 241–58. New York: Greenwood.
Carson, Richard T., Robert C. Mitchell, and Michael B. Conaway. 2002. “Economic Benefits to Foreigners Visiting Morocco Accruing from the Rehabilitation of the Fes Medina.” In Valuing Cultural Heritage: Applying Environmental Valuation Techniques to Historic Buildings, Monuments and Artifacts, edited by Ståle Navrud and Richard C. Ready, 118–41. Cheltenham, UK: Edward Elgar.
Cernea, Michael M. 2001. Cultural Heritage and Development: A Framework for Action in the Middle East and North Africa. Washington, DC: World Bank.
Choi, Andy S., Brent W. Ritchie, Franco Papandrea, and Jeff Bennett. 2010. “Economic Valuation of Cultural Heritage Sites: A Choice Modeling Approach.” Tourism Management 31(2): 213–20.
Choi, Jong-Deok. 2010. “The Palace, the City and the Past: Controversies Surrounding the Rebuilding of the Gyeongbok Palace in Seoul, 1990–2010.” Planning Perspectives 25 (2): 193–213.
Costanza, Robert, and Herman E. Daly. 1992. “Natural Capital and Sustainable Development.” Conservation Biology 6 (1): 37–46.
Cross, Robin, Andrew J. Plantinga, and Robert N. Stavins. 2011. “What Is the Value of Terroir?” American Economic Review 101 (3): 152–56.
Cuccia, Tiziana. 2011. “Contingent Valuation.” In A Handbook of Cultural Economics, edited by Ruth Towse, 90–99. Cheltenham, UK: Edward Elgar.
Douguet, Jean-Marc, and Martin O’Connor. 2003. “Maintaining the Integrity of the French Terroir: A Study of Critical Natural Capital in Its Cultural Context.” Ecological Economics 44 (2– 3): 233–54.
El Serafy, Salah. 1991. “The Environment as Capital.” In Ecological Economics: The Science and Management of Sustainability, edited by Robert Costanza, 168–75. New York: Columbia University Press.
Hutter, Michael, and Ilde Rizzo, eds. 1997. Economic Perspectives on Cultural Heritage. London: Macmillan.
Jansson, AnnMari, Monica Hammer, Carl Folke, and Robert Costanza, eds. 1994. Investing in Natural Capital: The Ecological Economics Approach to Sustainability. Washington, DC: Island. Mason, Randall, ed. 1999. Economics and Heritage Conservation: A Meeting Organized by the Getty Conservation Institute, December 1998, Getty Center, Los Angeles. Los Angeles: Getty Conservation Institute.
Mason, Randall. 2005. Economics and Historic Preservation: A Guide and Review of the Literature. Washington, DC: Brookings Institution.
Mason, Randall. 2008. “Be Interested and Beware: Joining Economic Valuation and Heritage Conservation.” International Journal of Heritage Studies 14 (4): 303–18.
Mazzanti, Massimiliano. 2003. “Valuing Cultural Heritage in a Multi-Attribute Framework Microeconomic Perspectives and Policy Implications.” Journal of Socio-Economics 32 (5): 549–69.
Moorhouse, John C., and Margaret Supplee Smith. 1994. “The Market for Residential Architecture: 19th Century Row Houses in Boston’s South End.” Journal of Urban Economics 35 (3): 267–77.
Navrud, Ståle, and Richard C. Ready, eds. 2002. Valuing Cultural Heritage: Applying Environmental Valuation Techniques to Historic Buildings, Monuments and Artifacts. Cheltenham, UK: Edward Elgar.
Peacock, Alan. 1995. “A Future for the Past: The Political Economy of Heritage.” Proceedings of the British Academy 87:189–243.
Razzu, Giovanni. 2005. “Urban Redevelopment, Cultural Heritage, Poverty and Redistribution: The Case of Old Accra and Adawso House.” Habitat International 29 (3): 399–419.
Rizzo, Ilde, and Anna Mignosa, eds. 2013. Handbook on the Economics of Cultural Heritage. Cheltenham, UK: Edward Elgar.
Rizzo, Ilde, and David Throsby. 2006. “Cultural Heritage: Economic Analysis and Public Policy.” In Handbook of the Economics of Art and Culture, edited by Victor A. Ginsburgh and David Throsby, 1:983–1016. Handbooks in Economics 25. Amsterdam: Elsevier (North-Holland).
Rizzo, Ilde, and Ruth Towse, eds. 2002. The Economics of Heritage: A Study of the Political Economy of Culture in Sicily. Cheltenham, UK: Edward Elgar.
Σημειώσεις και διαφάνειες σε ηλεκτρονική μορφή μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας
Συζητήσεις μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας
Διαδικτυακοί σύνδεσμοι
Η συνολική ακαδημαϊκή επίδοση των φοιτητών βασίζεται στην αξιολόγηση γραπτής εργασίας, σε διαμορφωτική αξιολόγηση και στην επίδοσή τους στις τελικές εξετάσεις. Η επιτυχία στην ενδιάμεση εργασία δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στις τελικές εξετάσεις. Ο τελικός βαθμός που απονέμεται σε κάθε φοιτητή είναι το άθροισμα των βαθμών που έχει λάβει στην εργασία και στις τελικές εξετάσεις. Τόσο οι εργασίες όσο και οι τελικές εξετάσεις αξιολογούνται στην κλίμακα 0 (πλήρης αποτυχία) έως 100 (απόλυτη επιτυχία). Για να περάσει με επιτυχία το μάθημα, ο φοιτητής πρέπει να εξεταστεί επιτυχώς στις τελικές εξετάσεις. Με λίγα λόγια: