gr  pdf.png  Περιγράμματα Μαθημάτων
Mέγεθος: 3.3 MB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Ακολουθεί η δομή και οι περιγραφές των μαθημάτων:

Ενημέρωση: 16-01-2025

Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά


Διδάσκοντες: Θα ανακοινωθεί
Κωδικός: SCH202
Τύπος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο: Προπτυχιακό
Γλώσσα: Αγγλικά
Τρόπος Παράδοσης: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Εξάμηνο: Β΄
ECTS: 7
Ώρες Διδασκαλίας: 2
Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
1. Κατανοούν τις διαδικασίες ψηφιοποίησης στη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
2. Εφαρμόζουν ψηφιακά εργαλεία και τεχνικές για τη διαχείριση, την τεκμηρίωση και την παρουσίαση υλικού πολιτιστικής κληρονομιάς.
3. Αναλύουν τον αντίκτυπο των ψηφιακών τεχνολογιών στην πρόσβαση, την αναπαράσταση και την ερμηνεία της πολιτιστικής κληρονομιάς.
4. Αναπτύσσουν επιμελημένα έργα ψηφιακής κληρονομιάς που παρουσιάζουν τη διατήρηση και την πολιτιστική σημασία.
5. Αξιολογούν ηθικές και πρακτικές παραμέτρους στην ψηφιοποίηση και διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Περιεχόμενο (Syllabus):

1. Εισαγωγή στην Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά
2. Τεχνικές Ψηφιοποίησης για την Πολιτιστική Κληρονομιά
3. Ψηφιακή Επιμέλεια και Συντήρηση
4. Πολιτική και Διακυβέρνηση Ψηφιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς
5. Ψηφιακή Αφήγηση στην Πολιτιστική Κληρονομιά
6. Επαυξημένη Πραγματικότητα και Εικονική Πραγματικότητα στην πολιτιστική κληρονομιά
7. Διαχείριση Έργων Ψηφιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς
8. Ψηφιακά Αρχεία και Πρόσβαση στην Πολιτιστική Κληρονομιά
9. Πληθοπορισμός και Επιστήμη των Πολιτών στην Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά
10. Ηθικές Θεωρήσεις στην Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά
11. Επιρροή και Εκπαίδευση Ψηφιακής Κληρονομιάς
12. Μελλοντικές Τάσεις στην Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Απαιτούμενη βιβλιογραφία:

  1. Benton, M., & te Brake, W. H. (2013). Heritage, Museums, and Galleries: An Introductory Reader. Routledge.
  2. Champion, E. (2015). Archaeology and Digital Communication: Towards Strategies of Public Engagement. Archetype Publications.
  3. Dobreva, M., et al. (2017). Digital Heritage: Progress in Cultural Heritage - Documentation, Preservation, and Protection. Springer.

Επιπλέον βιβλιογραφία:

  1. Giaccardi, E. (Ed.). (2012). Heritage and Social Media: Understanding Heritage in a Participatory Culture. Routledge.
  2. Eccles, K., & Coutu, A. (2019). Digital Periphery: The Digital Heritage of Northern England. Arc Humanities Press.

Περιοδικά:

  1. Digital Scholarship in the Humanities
  2. Digital Humanities Quarterly
  3. Journal of Cultural Heritage Management and Sustainable Development
  4. International Journal of Heritage Studies
  5. Journal of Documentation
  6. Journal of Cultural Heritage
  7. Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage
  8. Journal on Computing and Cultural Heritage (JOCCH)
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Σημειώσεις και διαφάνειες σε ηλεκτρονική μορφή μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας
Συζητήσεις μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας
Διαδικτυακοί σύνδεσμοι

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Η συνολική ακαδημαϊκή επίδοση των φοιτητών βασίζεται στην αξιολόγηση γραπτής εργασίας, σε διαμορφωτική αξιολόγηση και στην επίδοσή τους στις τελικές εξετάσεις. Η επιτυχία στην ενδιάμεση εργασία δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στις τελικές εξετάσεις. Ο τελικός βαθμός που απονέμεται σε κάθε φοιτητή είναι το άθροισμα των βαθμών που έχει λάβει στην εργασία και στις τελικές εξετάσεις. Τόσο οι εργασίες όσο και οι τελικές εξετάσεις αξιολογούνται στην κλίμακα 0 (πλήρης αποτυχία) έως 100 (απόλυτη επιτυχία). Για να περάσει με επιτυχία το μάθημα, ο φοιτητής πρέπει να εξεταστεί επιτυχώς στις τελικές εξετάσεις. Με λίγα λόγια:

  • Ο βαθμός στην εργασία αντιπροσωπεύει το 20% του τελικού βαθμού του μαθήματος.
  • Ο βαθμός στις δραστηριότητες διαμορφωτικής αξιολόγησης αντιπροσωπεύει το 20% του τελικού βαθμού του μαθήματος.
  • Ο βαθμός στις τελικές εξετάσεις αντιπροσωπεύει το 60% του τελικού βαθμού του μαθήματος.
  • Για να περάσει το μάθημα, ο φοιτητής πρέπει να βαθμολογηθεί με τουλάχιστον 50/100 στις τελικές εξετάσεις.

Επιστροφή
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας