Ακολουθεί η δομή και οι περιγραφές των μαθημάτων:
Ακολουθεί η δομή και οι περιγραφές των μαθημάτων:
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
1. Κατανοούν και ερμηνεύουν τις έννοιες της πολιτιστικής κληρονομιάς και των ευρωπαϊκών θεσμών – πολιτικών καθώς και των διαφορετικών μορφών χρηματοδοτικών μέσων που χρησιμοποιούνται συνήθως στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς.
2. Εντοπίζουν, εκτιμούν και αξιολογούν τον αντίκτυπο των έργων πολιτιστικής κληρονομιάς.
3. Αναγνωρίζουν την πολυπλοκότητα των έργων πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και την αξιολόγηση και τον αντίκτυπό τους τόσο στην οικονομία όσο και στην κοινωνία.
4. Διατυπώνουν ένα ερευνητικό ερώτημα στον τομέα της χρηματοδότησης έργων πολιτιστικής κληρονομιάς και να τη συνδέουν με υπάρχουσες έρευνες και μελέτες.
5. Επιδεικνύουν ικανότητας σύνθεσης μεταβλητών και στοιχείων από διαφορετικές ευρωπαϊκές πολιτικές, πλαίσια και χρηματοδοτικά μέσα.
6. Αναλογίζονται τη δική τους διαδικασία μάθησης και να αναπτύσσουν ήπιες δεξιότητες (διαχείριση, διαπροσωπικές σχέσεις, κ.λπ.) που έχουν μεγάλη σημασία όταν ασχολούνται με έργα πολιτιστικής κληρονομιάς.
7. Κατανοούν κριτικά τη σημασία και την επίδραση των έργων πολιτιστικής κληρονομιάς τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές – ευρωπαϊκό επίπεδο.
1. Εισαγωγή στους ευρωπαϊκούς θεσμούς και τα οικονομικά
2. Εισαγωγή στα χρηματοδοτικά μέσα
3. Προς μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για τη χρηματοδότηση της πολιτιστικής κληρονομιάς για την Ευρώπη
4. Επενδύσεις στον πολιτιστικό τομέα: μέθοδοι αξιολόγησης, διάδοση και επιπτώσεις στην περιοχή
5. Χρηματοδοτικά μέσα για την πολιτιστική κληρονομιά
6. Σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
7. Οδικός χάρτης χρηματοδοτικών μέσων
8. Επενδύσεις και χρηματοδότηση έργων πολιτιστικής κληρονομιάς: Έννοιες και μέθοδοι
9. Crowdfunding: Καταλληλότητα για έργα πολιτιστικής κληρονομιάς
10. Χρηματοδότηση έργων πολιτιστικής κληρονομιάς: Κρίσιμες παράμετροι και πηγές χρηματοδότησης
11. Περίληψη και παρουσίαση
12. Ομαδική παρουσίαση
Απαιτούμενη βιβλιογραφία:
Throsby, D. (2001) Economics and Culture. Cambridge University Press, Cambridge
Mergos, G. & Patsavos, N. (2017) Cultural Heritage as Economic Value: Economic Benefits, Social Opportunities and Challenges of Cultural Heritage for Sustainable Development, Athens:Inherit.
Sveb, M. and Jelincic D.A. (2021) Financial Sustainability of Cultural Heritage: A Review of
Crowdfunding in Europe. Journal of Risk Financial Management.
FINPIEMONTE (2021) Financial Instruments and Innovative Schemes for cultural heritage. Interreg Central Europe
UNITO (2020) Living document on financial instruments and regulatory frameworks for the introduction of partnership with private sector.
European Court of Auditors (2020) EU investments in cultural sites: a topic that deserves more focus and coordination. Special Report.
Επιπλέον βιβλιογραφία:
Agrawal, A., C. Catalini and A. Goldfarb (2015), “Crowdfunding: Geography, social networks, and the timing of investment decisions”, Journal of Economics & Management Strategy, Vol. 24/2, pp. 253-274.
Agrawal, A., C. Catalini and A. Goldfarb (2014), “Some simple economics of crowdfunding”, Innovation Policy and the Economy, Vol. 14, pp. 63-97.
Americans for the Arts (2021), The COVID-19 Impact Survey for Artists and Creative Workers. Antoshyna, I. and A. Bondarenko (2020), “Models of administrative and legal regulation of sponsorship and patronage in the EU”, Baltic Journal of Economic Studies, Vol. 5/5, p. 18.
Arts Council of England (2019), Private Investment in Culture Survey, Arts Council of England, Manchester.
Arts Council of England (2019), Private Investment in Culture Survey, Arts Council of England, Manchester.
Bakhshi, H. et al. (2013), Creative Credits: A Randomized Controlled Industrial Policy Experiment, Nesta, London.
Baumol, W. (1965), “On the performing arts: The anatomy of their economic problems”, The American Economic Review, Vol. 55/1/2, pp. 495-502.
Bureau of Communications and Arts Research (2017), Private Sector Support for the Arts in Australia, Australian Government.
Causales (2014), “The European cultural sponsorship market – Quo vadis?”, https://cultural- brands.com/knowledge/the-european-cultural-sponsorship-market-quo-vadis.
Caves, R. (2000), Creative Industries: Contracts Between Art and Commerce, Harvard University Press.
Copic, V. and M. Dragicevic Sesic (2018), “Challenges of public-civic partnership in Cambodia’s cultural policy development”, ENCATC Journal of Cultural Management and Policy, Vol. 8/1,
pp. 4-15.
Cramb, R. (2018), “Tax incentives for the creative industries”, Cultural Trends, Vol. 27/2, pp. 143-146.
Creativity, Culture and Capital (2021), Impact Investing in the Global Creative Economy, Creativity, Culture and Capital, London.
EC (2021), Access to Finance for the Cultural and Creative Sectors, EuropeanCommission, https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/finance-cultural-creative-sectors.
EC (2020), European Cultural and Creative Cities in COVID-19 times: Jobs at Risk and the Policy Response, European Commission.
EC (2013), Survey on Access to Finance for Cultural and Creative Sectors: Evaluate the Financial Gap of Different Cultural and Creative Sectors to Support the Impact Assessment of the Creative Europe Programme, European Commission Publications Office, Luxembourg, Frey, B. (2019), “What Is the economics of art and culture?”, in Economics of Art and Culture, SpringerBriefs in Economics, Springer International Publishing, Cham.
IDEA Consult et al. (2021), “Research for CULT Committee - Cultural and creative sectors in
post-Covid-19 Europe: Crisis effects and policy recommendations”, Policy Department for Structural and Cohesion Policies, European Parliament, Brussels.
KEA/PPMI (2019), Research for CULT Committee - Culture and Creative Sectors in the European Union - Key Future Developments, Challenges and Opportunities, Policy Department for Structural and Cohesion Policies, European Parliament.
Lee, H. (2021), “Supporting the cultural industries using venture capital: A policy experiment from South Korea”, Cultural Trends, Vol. 30/4, pp. 1-22.
Severino, F. (2014), “Cultural sponsorship and entrepreneurial mistrust”, in Handbook of Research on Management of Cultural Products, Advances in Marketing, Customer Relationship Management, and E-Services, IGI Global.
Σημειώσεις και διαφάνειες σε ηλεκτρονική μορφή μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας
Συζητήσεις μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας
Διαδικτυακοί σύνδεσμοι
Η συνολική ακαδημαϊκή επίδοση των φοιτητών βασίζεται στην αξιολόγηση γραπτής εργασίας, σε διαμορφωτική αξιολόγηση και στην επίδοσή τους στις τελικές εξετάσεις. Η επιτυχία στην ενδιάμεση εργασία δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στις τελικές εξετάσεις. Ο τελικός βαθμός που απονέμεται σε κάθε φοιτητή είναι το άθροισμα των βαθμών που έχει λάβει στην εργασία και στις τελικές εξετάσεις. Τόσο οι εργασίες όσο και οι τελικές εξετάσεις αξιολογούνται στην κλίμακα 0 (πλήρης αποτυχία) έως 100 (απόλυτη επιτυχία). Για να περάσει με επιτυχία το μάθημα, ο φοιτητής πρέπει να εξεταστεί επιτυχώς στις τελικές εξετάσεις. Με λίγα λόγια: