Ακολουθεί η δομή και οι περιγραφές των μαθημάτων:
Ακολουθεί η δομή και οι περιγραφές των μαθημάτων:
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
1. Γνωρίζουν τον ορισμό της πολιτιστικής κληρονομιάς.
2. Γνωρίζουν τον ρόλο των διεθνών οργανισμών στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.
3. Αναγνωρίζουν διάφορες μορφές απειλών για την πολιτιστική κληρονομιά.
4. Κατανοούν πρακτικά τη λειτουργία των διεθνών οργανισμών και άλλων διαθέσιμων μηχανισμών και διαδικασιών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς
5. Αξιολογούν κριτικά την αποτελεσματικότητα των ρυθμιστικών πλαισίων για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Φορείς της πολιτιστικής κληρονομιάς και διάφορα ενδιαφερόμενα μέρη που ασχολούνται με την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς
Στρατηγικές και πρωτοβουλίες για την πολιτιστική κληρονομιά από κράτη και διεθνείς οργανισμούς
Διεθνείς Οργανισμοί, συμπεριλαμβανομένων της UNESCO, της ΕΕ και του Συμβουλίου της Ευρώπης
Επιθέσεις στην υλική και άυλη πολιτιστική κληρονομιά
Διακίνηση πολιτιστικών αγαθών
Περιφερειακές συνέργειες και αντιμετώπιση διαφόρων απειλων για τον πολιτισμό και την πολιτιστική κληρονομιά
Ανθρώπινα δικαιώματα και πολιτιστικά δικαιώματα
Νέες τεχνολογίες και τεχνητή νοημοσύνη
Διπλωματία για την κλιματική αλλαγή
Τύποι και μορφές πολιτιστικής κληρονομιάς
Βιβλιογραφία
K. Chainoglou, A. Wiesand, Y. Donders, and A. Sledzinska (eds.), Culture and Human Rights:
The Wroclaw Commentaries, (De Gruyter, Berlin/Boston, 2016).
K. Chainoglou & Z. Aliozi, 2023. Human Rights: A Comparative Approach, Kallipos+, Open Academic Editions.
Campfens, E., Jakubowski, A., Hausler, K., Selter, E. 2023, Research for CULT Committee – Protecting cultural heritage from armed conflicts in Ukraine and beyond, European Parliament, Policy Department for Structural and Cohesion Policies, Brussels.
J. Blake. 2015 International Cultural Heritage Law: Cultural Heritage Law and Policy, Oxford University Press.
L. Lixinski, 2013. Intangible Cultural Heritage in International Law, Oxford University Press.
Additional Reading
Chechi, Alessandro, 2014. The Settlement of International Cultural Heritage Disputes, Oxford: Oxford University Press
Stamatoudi, Irini, 2011. Cultural property law and the restitution of cultural property: a commentary
to international conventions and European Union law, Cheltenham: Edward Elgar.
J. Zarandona E. Cunliffe, M. Sladin, 2023. The Routledge Handbook of Heritage Destruction, Routledge.
Περιοδικά
Santander Art and Law Review
International Journal of Cultural Heritage
International Journal of Heritage Studies
International Journal of Cultural Property
Human Rights Quarterly
International Human Rights Law Review
Human Rights Law Review
Netherlands Quarterly of Human Rights
African Human Rights Law Journal
Asia-Pacific Journal on Human Rights and the Law
Australian Journal of Human Rights
Buffalo Human Rights Law Review
East African Journal of Human Rights & Democracy
East African Journal of Peace & Human Rights
Harvard Human Rights Journal
Harvard Human Rights Yearbook
Human Rights and International Law
International Journal on Minority and Group Rights
International Legal Materials
New York Law School Journal of Human Rights
Nordic Journal of Human Rights
Revue trimestrielle des droits de l’homme
Europäisches Journal für Minderheitenfragen
Humanitäres Völkerrecht: Informationsschriften
Revista española de derecho internacional
Rivista OIDU - Rivista ordine internazionale e diritti umani
Diritti Umani e Diritto Internazionale
European Journal of International Law
American Journal of International Law
International and Comparative Law Quarterly
Leiden Journal of International Law
Nordic Journal of International Law
Σημειώσεις και διαφάνειες σε ηλεκτρονική μορφή μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας
Συζητήσεις μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας
Διαδικτυακοί σύνδεσμοι
Η συνολική ακαδημαϊκή επίδοση των φοιτητών βασίζεται στην αξιολόγηση γραπτής εργασίας, σε διαμορφωτική αξιολόγηση και στην επίδοσή τους στις τελικές εξετάσεις. Η επιτυχία στην ενδιάμεση εργασία δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στις τελικές εξετάσεις. Ο τελικός βαθμός που απονέμεται σε κάθε φοιτητή είναι το άθροισμα των βαθμών που έχει λάβει στην εργασία και στις τελικές εξετάσεις. Τόσο οι εργασίες όσο και οι τελικές εξετάσεις αξιολογούνται στην κλίμακα 0 (πλήρης αποτυχία) έως 100 (απόλυτη επιτυχία). Για να περάσει με επιτυχία το μάθημα, ο φοιτητής πρέπει να εξεταστεί επιτυχώς στις τελικές εξετάσεις. Με λίγα λόγια:
● Ο βαθμός στην εργασία αντιπροσωπεύει το 20% του τελικού βαθμού του μαθήματος.
● Ο βαθμός στις δραστηριότητες διαμορφωτικής αξιολόγησης αντιπροσωπεύει το 20% του τελικού βαθμού του μαθήματος.
● Ο βαθμός στις τελικές εξετάσεις αντιπροσωπεύει το 60% του τελικού βαθμού του μαθήματος.
● Για να περάσει το μάθημα, ο φοιτητής πρέπει να βαθμολογηθεί με τουλάχιστον 50/100 στις τελικές εξετάσεις.