Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή και η συζήτηση στην προβληματική και στα σύγχρονα ερευνητικά πεδία των πολιτικών κομμάτων με έμφαση στην πολιτική επικοινωνία. Το μάθημα επικεντρώνεται στη σχέση των πολιτικών κομμάτων με την κοινωνία, το κράτος, καθώς και τη συμβολή τους στη συγκρότηση της σύγχρονης δημοκρατίας. Έμφαση δίνεται στους τρόπους και στις στρατηγικές της πολιτικής επικοινωνίας που τα πολιτικά κόμματα υιοθετούν ανάλογα με τον τύπο της οργανωτικής τους δομής αλλά και της ιδεολογίας τους (στελεχών, μαζών, πολυσυλλεκτικό, καρτέλ, ψηφιακό). Οι συγκεκριμένες εξελίξεις θα συσχετιστούν με το ζήτημα της εκπροσώπησης, της κρίσης της πολιτικής και του μετασχηματισμού της Δημοκρατίας στις σύγχρονες κοινωνίες.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση:
1η εβδομάδα: Εισαγωγή - Έννοιες - Προσεγγίσεις
2η εβδομάδα: Η γέννηση των κομμάτων: Διαιρετικές Τομές
3η εβδομάδα: Τα κόμματα στελεχών: Φιλελεύθερα και Συντηρητικά κόμματα
4η εβδομάδα: Τα κόμματα μαζών: Σοσιαλιστικά και κομμουνιστικά κόμματα
5η εβδομάδα: Το κίνημα των Progressive Movement στις ΗΠΑ και η ανάπτυξη της πολιτικής επικοινωνίας
6η εβδομάδα: Τρεις στρατηγικές υπέρβασης της οικονομικής κρίσης: Το φασιστικό κόμμα στη Γερμανία, το Λαϊκό Μέτωπο στη Γαλλία, και η περίπτωση του F.D. Roosevel στις ΗΠΑ
7η εβδομάδα: Πολυσυλλεκτικά κόμματα και η ανάπτυξη των ΜΜΕ: Η κοινωνία του Θεάματος
8η εβδομάδα: Νεοφιλελευθερισμός, Πολιτική Καρτελοποίηση και το Ψηφιακό Κόμμα
9η εβδομάδα: Τα πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα 1974-1989: Το κόμμα ως παράγοντας πολιτικής κινητοποίησης και επικοινωνίας
10η εβδομάδα: Τα πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα 1990-2010: πολιτική καρτελοποίηση και κυριαρχία των ΜΜΕ
11η εβδομάδα: Ο Εκλογικός «σεισμός» (2012) και το νέο κομματικό σύστημα
12η εβδομάδα: Ο μετασχηματισμός της Δημοκρατίας: Μετά-δημοκρατία, μετα-πολιτική και πολιτική επικοινωνία
13η εβδομάδα: Μεθοδολογικά και άλλα συμπεράσματα
Ελευθερίου, Κ., (2021), Το Πολιτικό Κόμμα, Αθήνα: Ινστιτούτο Εναλλακτικών Πολιτικών ΕΝΑ
Βανδώρος. Σ., (2015), Εισαγωγή στις πολιτικές ιδεολογίες, Αθήνα: Κάλλιππος, https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/4733/4/00_master document_ΕΙΣ.ΠΟΛ.ΙΔΕΟΛ_ΤΕΛΙΚΟ.pdf
Δεμερτζής, Ν., (2002), Πολιτική Επικοινωνία: Διακινδύνευση, Δημοσιότητα, Διαδίκτυο, Αθήνα: Παπαζήσης.
Σαμαράς, Θ., (1993-2007), Τηλεοπτική πολιτική διαφήμιση στην Ελλάδα (1993-2007), Αθήνα: Καστανιώτης.
Πρόσωπο με πρόσωπο, εξ αποστάσεως εκπαίδευση (σύγχρονα και ασύγχρονα).
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές/τις φοιτήτριες.
Ατομική εργασία-γραπτή συνθετική εργασία: 100%.
Υπάρχουν ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές στο open e-class (τα κριτήρια δίνονται μαζί με τα θέματα των εργασιών).
Πλατεία Χρ. Τσιριγώτη
Κτ. «Γαληνός» (1ος Όροφος)
49132 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87224
Email: pms-polico@ionio.gr